26 Mart 2011 Cumartesi

Yamuk Lokma Tatlısı


Lokma tatlısını yamuk yapmak da bir yetenektir değil mi =) Bugüne dek bir kaç defa yaptım bu tatlıyı ancak ne kadar yaptımsa da bir türlü resimlerde göründüğü gibi aynı ölçülerde ve düzgün biçimde yuvarlaklardan oluşturamadım. Biliyorum tatlıcılarda makinası var ama evlerde bu tatlıyı yapan nice teyzelerimiz de o güzel şekli elde edebiliyorlar. Baksanıza büyük, küçük, çok küçük, çok büyük boyutların hepsi mevcut bir tanesi bile doğru şekilde olmamış =) Ama olsun tadı güzeldi, önemli olan tadı diyeceğim de bir misafire ikram etmek istesem rezil olurdum =)
Neyse canım lafı fazla uzatmadan tarife geçeyim, ben bu tatlının içerisinde yumurta olan halini pek tercih etmiyorum. Sonuçta hamurlar kızartılıyor da bir de yumurta olması iyice ağır bir tatlı çıkarıyor ortaya.

MALZEMELER......................

HAMURU İÇİN:
2 su bardağı un
1,5 su bardağı ılık su
1 çay kaşığı (silme) tuz
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı sıvıyağ

ŞERBETİ İÇİN
2,5 su bardağı şeker
2 su bardağı su
5-6 damla limon suyu

YAPILIŞI

Kızaran hamurlar soğuk şerbetin içine atılacağından ilk olarak şerbeti hazırlamak gerekiyor. Su ve şeker karıştırılıp ocağa alınır ve kaynayınca limon suyu eklenir.Biraz koyu bir kıvam elde etmeniz gerekiyor zaten renginden de belli ediyor kendisini. Sonrasında soğumaya bırakıyoruz.
  Un ile maya ve tuz karıştırılır, ardından su yavaş yavaş eklenir. Hafif sıvı bir hamur elde edilmesi gerekiyor; kek hamuru gibi hem akışkan hem koyu. Ardından 1 yemek kaşığı yağ ilave edilir. Ve hamur mayalanmaya bırakılır.
  Hamur mayalandıktan sonra kızartmak için kullanacağımız yağ önceden ısıtılıp kızartılır. Hamuru kolay bir şekilde alabilmek için küçük bir kaseye koyduğunuz sıvı yağa batırdığınız tatlı kaşığından yardım alabilirsiniz. Elinizi hamurdan alıp yumruk biçiminde sıktığınızda avcunuzdan taşan kısmı minik yuvarlaklar şeklinde bu kaşık ile alıp kızgın yağa atın, bu süreçte olabildiğince seri hareket etmeye çalışın. Hamurları sürekli karıştırarak her yanının iyice altın sarısı gibi kızarmasını sağlayın. kızaranları da şerbetin bulunduğu kaba atıp iyice karıştırdıktan 1- 2 dakika sonra çıkarıp servis tabağına alın. Bu ölçülerde fotoğrafta gördüğünüz gibi bir büyük kayık tabak dolusu tatlı elde ediliyor. Afiyet olsun =)

7 yorum:

  1. Mekila'cim kece isi yapamadigimdan, tariflerini uyguluyorum ben de;)
    Gecenlerde senin serbetli tatlilarindan birini yapacaktim yapamadim, lokma tatlisina cevirdim ben de. Ama gorsen benimkilerin yaninda seninkiler lokma guzeli secilir:D

    Bu arada, biz pirasa salatasi bagimlisi olduk;))

    YanıtlaSil
  2. Valla lokma olsunda yamuk yada yumuk hiç fark etmez benim için.

    Canım olsada şimdi yesem.

    SEVGİLER;

    YanıtlaSil
  3. yapıyorum becerirsem caps alıcam

    YanıtlaSil
  4. ÖNCELİKLE AFİYET OLSUN SANA BEN HİÇ BECEREMEM BUNU BİLİYORUM ACELECİYİM BİDE YOK YOK BUNU HİÇ TUTTURAMAM:)
    bu arada cevaplamak istersen mimin var
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Mekilam en azından yapmışın,şekil mekil farketmez:)Ben onuda beceremiyorum ya!Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. olsun sonuçta yapmışsın ya:) eline sağlık
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. SvGLove: canım benim çok sevindim pırasa salatasını beğenmenizeee =) boşver lokmanın görüntüsünü önemli olan tadı ;)

    Aycan: aynen sıcacık çıtır çıtır nefis lokmalaaaar =)

    Tlekinesis: sonucu paylaşırsan sevinirim =)

    sezobigo: yaparsın güzelim her şey deneyip öğrenilerek başarılır, herkes sonradan öğrenior bence bir dene =)

    limon çiçekleri: canım benim sen de benim yapamadığım nice güzellikleri başarıyorsun =) teşekkür ederim

    yemek bir aşk: =) teşekkür ederim güzelim

    YanıtlaSil