27 Mayıs 2013 Pazartesi

Adana Sosyete Pazarı


Cumartesi günü Adana'nın meşhur "sosyete pazarı"ndaydım. Oldukça uzun süredir gitmemiştim. Öyle ki en son gittiğim zaman, pazar alanının üst kısmı henüz çatı ile kapatılmamış, her tezgahın sağa sola uzanan ipleri, eğri büğrü direkleri ile kendi gölgelikleri, tenteleri vardı. Adana'nın bunaltan yakıcı sıcağında, iplere takılıp, direklere çarpmadan, bir de kalabalıkta yol bulmaya çalışarak pazarı gezmek işkenceye dönüşüyordu. Bu işkenceden bir an önce kaçabilmek için de her şeye gönlümüzce bakamadan çıkıp gidiyorduk. Bu durum aklıma öyle bir yer etmiş ki, pazar alanını gidip de üzerine çatı yapıldığını görünce sanki dünyalar benim oldu =)  Ne güneş, ne sıcak, ne ipler vs rahatsız etmeden gezebilecektik. 


Geriye tek bir problem kalıyordu o da kalabalık, o kadar kusur kadı kızında da olur dedik, başladık gezmeye. İlk başta doğruca takı standına daldık, öyle bir dalmışız ki hiç fotoğraflamamışım bile.
Efendim bu pazarda neler mi var, neler yok ki desek daha doğru olur sanırım.
Fiyatlarda eskisine göre biraz artış olmuş, sanırım bu da gayet doğal, uzun süredir gitmeyince =)


Neler var sorusuna örnekler; ayakkabılar, her tür kıyafet, mutfak banyo vs eşyaları, parfüm makyaj malzemeleri, takılar, çantalar daha neler neler.
Benim, pazardan almayı tercih etmediğim şeyler; ayakkabılar, güneş gözlükleri, parfüm ve makyaj malzemeleri. Bu konuda biraz hassas ve takıntılıyım; bu ürünlerin taklitlerini kullanamıyorum.


Onun dışında mesela bu fotoğrafta da tahta kaşıklar görüyorsunuz, bunlarda da dışı verniklenmiş olanları tercih etmiyorum.


Veee çocuk cicileriiiiii, her şeyin en renklisi sevimlisi onlar için yapılıyor zaten.


Fotoğrafları çekerken çevredeki insanlar da ister istemez yer aldılar karelerde, ben de özel hayata saygı dolayısı ile yüzlerini gizledim. Gördüğünüz bulanık yüzlerin nedeni bu =)


İşte böyleeee, gidiniz geziniz, ama alış veriş meraklısı iseniz kesinlikle bir kaç saatinizi ayırıp planınızı ona göre yapınız.


Sosyete pazarı, cumartesi günleri Güzelyalı İtfaiyesi yerinde kuruluyor, daha ayrıntılı olması için size haritadan yerini dahi buldum =) 
İyi alış verişler dilerim.


9 yorum:

  1. ADANANIN NERESINDE OLUYOR BUYER :d IKI KEZ GELDIM ADANAYA
    BLOGUMDA CEKILISIM VAR BEKLERIM

    YanıtlaSil
  2. bayılırım pazarlara... :)

    YanıtlaSil
  3. Böyle görünce çok seviyorum ama sıcakta yazın pazar bana işkence oluyor nedense:((

    YanıtlaSil
  4. Her Cumartesi gidilmezse Sosyete Pazarına içim rahat etmiyor bizim evede çok yakın annemle yürüye yürüye gidiyoruz yürüyer yürüye dönüyoruz yanındaki parkta oturup dinleniyoruz bazen hiç bir şey almıyorum her hafta ama mutlaka gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. ben de adanalıyım ben de gitmek istiyorum bu pazara

    YanıtlaSil
  6. ayy ben de gitmek istiyorum adanlıyım ama hiç gitmedim

    YanıtlaSil
  7. Bensiz bensiz gezmek haaa=)) bana da bir türlü kısmet olmadı çünkü ne zaman niyetlensem yerini bulamadım=)Tarif iyi olmuş=)

    YanıtlaSil
  8. the bircan: güzelyalı itfaiye yerinde cumartesileri kuruluyor canım =)

    swotpisces: eğlencelidir değil mi =)

    limon çiçekleri: evet sıcak bu pazarı da çok etkiliyordu ancak çatı yapılınca cok ferah olmuş =)

    janjan: bizim ev de yakın olsa kesinlikle sizin yaptığınızı yapardık biz de annemle =)

    pembe masallar: mutlaka gitmelisin canım =)

    güner: seninle de gideriz tatlım =)

    YanıtlaSil
  9. Hangi günler açık ve saat kaça kadar acık oluyoooo

    YanıtlaSil