30 Kasım 2010 Salı

Uydurma Tırtıl Kurabiye Aparatı

 =) İsmi dahi komik oldu. Daha önce Tırtıl Kurabiye tarifini paylaşırken, kurabiyeleri krema torbası veya tırtıl yapma aparatı kullanmadan kendi uydurduğum bir aparat ile yaptığımı söylemiştim. Açıkçası görüntüsünden dolayı, sizlerle paylaşma konusunda tedirgindim, komik bir hali var çünkü =) Sonrasında şöyle düşündüm;
  " Benim gibi tırtıl kurabiyeyi çok seven ve tarifi gördüğü anda -Ayyy canım çekti hemen bi yapıversem de yesem, misafir de gelecek 5 dakikada pişiriversem-  diyen olur da krema torbası veya tırtıl yapma aparatı olmadığı için vazgeçip, üzülen olursa..."
   Düşünsenize kırk yılda canınız bir şey çekti ve sırf  elinizde gerekli aparat olmadığı için bundan mahrum kalıyorsunuz, kalkıp pazara, markete, her nerede satılıyorsa oraya gitmeye haliniz de, zamanınız da yok.
   İşte size mucizevi bir çözüm, iki dakikada şip şak hazır aparat =) Bu harika alet sayesinde hayatınız değişecek, dilediğiniz kadar bol tırtıl yapıp yiyebileceksiniz. Unutmayın, kendi aparatınızı kendiniz yapın, kapı kapı dolaşmayın =P
   Hahaha =D yeni bir konu yazarken ilk defa bu denli güldüm, kırmızı ile renklendirdiğim noktadan itibaren cümlelerimin televizyonda izlediğimiz, eşya pazarlama reklamlarında söylenenlere benzemeye başladığını farkettim. İyi ki kırk yılda bir şey düşünmüşüm, pek bir övdüm canım, sanki pet şişeyi de ben yaptım =)
   Herneyse işte merakla beklenen o an:

Fotoğrafta görüldüğü üzere 1lt' lik pet şişenin üst kısmını kesiyoruz.

Ardından kapak kısmına bu acayip yıldız şeklini =) ısıtılmış eski bir bıçağın ucu ile küçük kesikler yaparak oluşturuyoruz.
Bu uydurma aparatı hazırlamam 5 dakika sürüyor, bıçak ile yıldız yapma kısmı biraz zorlayabilir. Dikkatli olmanızda fayda var.
   Sonrasında da içine kurabiye hamurunu doldurup tırtılları yapıyoruz, denemeyi düşünenlere kolay gelsin =)

Sonuç =)

24 yorum:

  1. çooook akıllıca bravo .ama hamuru sıkmak biraz zor olmuyormu...eğer kolaysa hemen bu aletten bende yapıcam da:-))))))

    YanıtlaSil
  2. Ben hamuru sıkmakta zorlanmıyorum,zaten çok akışkan veya çok sert bir hamur değil, kabın içine yerleştirilen hamuru başparmağınız ile kapağa doğru iteklemeniz yeterli oluyor, zaten bir kaç denemeden sonra eliniz de alışıyor, seri bir şekilde yapıyorsunuz =)

    YanıtlaSil
  3. Bu mikemmel buluşundan dolayı seni kutluyorum:)) pratik düşünmüşsün gerçekten benim aklıma gelmezdi böle bişey. Oturup kara kara nasıl tırtıl kurabiye yapacağımı düşünürdüm herhalde:)) ama artık aparatım olmadan kurabiyeciklerimi nasıl yapacağımı biliyorum:)teşekkürler Mekila Türkiye seninle gurur duyuyor...

    YanıtlaSil
  4. MaaşAllah sana,pratik ve akılcı bir çözüm.Tebessümle okudum..

    YanıtlaSil
  5. Morortanca: Çok sevindim, böyle ulvi bir görevi yerine getirdiğim için ben de çok mutlu oldum =))

    Limon çiçekleri: Ne mutlu bana bir tebessüme neden olmuşsam =)

    YanıtlaSil
  6. Helal olsun, ne güzel bir çözüm bulmuşsun.

    YanıtlaSil
  7. eee harikaymış o zaman en kısa zamanda yapmak istiyorum fikir için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir çözüm, bir aralar ben bu kalıbı çok aramıştım, tenekecide yaptırılıyormuş, sonra bir arkadaşım hediye etti, ama buda çok pratik bir yöntem, aklınızla bin yaşayın:))

    YanıtlaSil
  9. yaratıcı bir çözüm bulmuşsun
    bende severim bu kurabiyeyi
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. sırf sıkma aletim yok diye bu kurabiyelerden yapamıyordum. Süper bir fikir. Fikrine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. valla şaştım kaldım:)))

    YanıtlaSil
  12. harikasın bu çözümü nasıl akıl ettin merak ettim doğrusuu çok zekice;) tırtıllarım sayende şuan pişmektler;)
    çok teşekürler sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. alkışlıyorum seni :)))) bende huni yapmıştım ama ne aber :))))

    YanıtlaSil
  14. valla bende sastım kaldım.bende huni yapmıstım :))) adsızla berabere kaldık yanı:))9

    YanıtlaSil
  15. sarkaç: Teşekkür ederim tatlım =)

    lezzet sarayı: =) zorda kalınca her şeyi yapıyor insanoğlu

    inci çiçeği: ben sırf o kalıp yüzünden neler çektim, neler istedim de yapamadım ,sonunda çözümü bu şekilde buldum =)

    sarı mutfak hande: teşekkür ederim =)

    sema: =)))

    züleyha: zorda kalınca mecbur buluyor insan bir çözüm, ne mutlu çok sevindim =)

    adsız: teşekkür ederim =)

    hacce: hemen yapın bu yöntemi, çok kolay, iş de görüyor =)

    YanıtlaSil
  16. Gerçekten ben de defalarca tırtıl kurabiye yapmaktan sırf kalıbım yok diye vazgeçmiştim.Çarşı pazar aramadığım yer kalmadı.ÇOOOOOOK teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu bana ki bir insanın daha yüzünde tebessüm oluşmasında küçük de olsa katkım oldu :D

      Sil
  17. benimde kalıbım yok ama bu gerçekten güzel bir çözüm.bende tırtıl kurabiye yapmak için normal krema sıkıcagının yıltız aparatıyla ugrasıyordum.3tanesini üst üste sıkınca ancak bu boyuta ulasıyor.bunu kesinlikle deniycem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne zaman bu kurabiyelerden canım çekse, aparat olmadığı için içimde kalırdı hevesim vazgeçerdim, bir anlık fikirle çözüm buldum, görüntü kötü de olsa sonuç yeterli düzeyde oluyor.

      Sil
  18. fikir çok güzel mutlaka denicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonucunu da paylaşırsanız güzel olur :D

      Sil
  19. dusuncelerimizi ne guzel de yazmissiniz aparat bulamdim ve tam vazgececekken sizin aparatinizi gordum simdi hemen deniyorum ve tirtil kurabiyelerin uç kismina cokokremin eritimis haline batirip uzerini de hindistan cevizine bulayicam harika oluyor sizde deneyin coook tesekkurler ;-)

    YanıtlaSil